Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy kształci młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w cyklu 3-letnim w zakresie przysposobienia do pracy. Uczniowie mogą uczęszczać do szkoły po ukończeniu gimnazjum, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 24 rok życia. Etap edukacyjny może być wydłużony dla ucznia o jeden rok nauki.

W NSPdP odbywają się:

  • obowiązkowe zajęcia edukacyjne: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się, zajęcia kształtujące kreatywność, przysposobienie do pracy, wychowanie fizyczne,
  • zajęcia rewalidacyjne,
  • religia/etyka,
  • dodatkowe zajęcia edukacyjne,
  • język migowy,
  • zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
  • inne dodatkowe, pozalekcyjne, organizowane w miarę posiadanych środków i uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów.

Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, a w szczególności:

  • wspomaga ucznia w jego wszechstronnym rozwoju oraz tworzy pozytywnie oddziaływujące środowisko wychowawcze,
  • stwarza warunki do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów,
  • umożliwia zdobycie przydatnej w dorosłym życiu wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne sprawne funkcjonowanie w środowisku oraz przysposobienie do pracy,
  • kształtuje umiejętności z zakresu komunikacji społecznej, umiejętność współżycia w grupie i tworzy warunki do integracji i aktywności społecznej,
  • poszerza oraz doskonali nabyte wiadomości i umiejętności przydatne w życiu codziennym oraz przysposabia do samodzielnego życia lub życia przy wsparciu drugiej osoby,
  • kształtuje wśród uczniów postawy przedsiębiorczości sprzyjające aktywnemu uczestniczeniu w życiu gospodarczym.

Szkoła realizuje zadania poprzez:

  • uczestniczenie uczniów we właściwie zorganizowanym procesie dydaktycznym, wychowawczym, opiekuńczym i rewalidacyjnym, z wykorzystaniem zajęć uwzględniających realizację zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej,
  • umożliwienie uczniom podtrzymania poczucia tożsamości narodowej i religijnej,
  • zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
  • współpracę ze środowiskiem lokalnym,
  • tworzenie i udział w programach prozdrowotnych, profilaktycznych,
  • zapewnienie uczniom dostępu do nowoczesnych nośników informacji,
  • organizację sytuacji i miejsc do nauki umiejętności praktycznych, przydatnych w przyszłym życiu.
WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann